Service Desk medewerker / Remote Support Engineer

OMSCHRIJVING

“Iedereen aan ’t werk” is de slogan van Roma. Tevreden klanten die zonder problemen gebruik kunnen maken van hun ICT omgeving en die kunnen vertrouwen op onze dienstverlening. Dat is waar wij ons dagelijks mee bezig houden, zorgen dat ’t werkt door technische ondersteuning te bieden.
Als service desk medewerker krijg je te maken met klanten die de meest uiteenlopende vragen stellen. Van het aanmaken van een account, het installeren van een printer tot het remote beheren en onderhouden van gebruikers, werkstations en servers op locaties van de klant. Je bent zelf verantwoordelijk voor het oplossen van alle binnenkomende calls, eventueel in samenspraak met je collega’s. Door de snelle veranderingen in onze branche bieden we je volop ruimte voor het verbreden van je kennis op ICT gebied.
Als eerste aanspreekpunt ben je het visitekaartje van Roma. Je helpt de klant niet alleen met het beantwoorden van zijn vragen, maar bent in staat om op basis van product en dienstenkennis de klant ook professioneel te adviseren en te ondersteunen bij eventuele keuzes die er gemaakt moeten worden. Je beschikt dus naast de technische kennis ook over goede communicatieve vaardigheden. Samen met je collega IT professionals los je de problemen van onze klanten snel en adequaat op en zorg je dat “iedereen aan ’t werk” kan.

WAT DOE JE DAN ALS SERVICEDESK MEDEWERKER?

  • Zelfstandig de binnen gekomen calls bewaken, beheren en verwerken
  • Klanten tijdig informeren over de voortgang
  • Beheer en bewaken van responsetijden, gemaakte afspraken en deze vastleggen
  • Documenteren van oplossingen in knowledge base
  • Monitoring van netwerk en systemen en opvolging hiervan
  • Preventief beheren en onderhouden (virtuele) servers en het controleren van back-up
  • Beheren en onderhouden van cliënt systemen alsmede de installatie van software
  • Commerciële kansen inschatten en deze doorspelen aan de verkoop afdeling

HEB INTERESSE IN DEZE FUNCTIE DAN HEB JE:

  • Een HBO werk- en denkniveau (en minimaal afgeronde MBO ICT opleiding)
  • Twee jaar ervaring in soortgelijke helpdesk of servicedesk functie
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Kennis over (virtuele) servers, office 365/exchange en netwerkcomponenten
  • De nodige overtuigingskracht en adviesvaardigheden
  • Een proactieve houding en ben je service gericht
  • Interesse om bij te leren
  • Geen 8 tot 5 mentaliteit en ben je bereid om incidenteel ook buiten kantoortijden beschikbaar te zijn

WAT BIEDEN WIJ?

  • Een leuke en uitdagende baan met een gezellig team van IT professionals;
  • Uitdagende state-of-the-art en hightech projecten bij of voor gerenommeerde klanten;
  • Ruim opleidingsbudget en onbegrensde doorgroeimogelijkheden;
  • Kennissessies met andere ICT professionals in jouw vakgebied over aansprekende onderwerpen;
  • Regelmatig sociale uitjes en gezellige borrels.

OVER ONS

Roma ICT Diensten is gevestigd in Deurne. Met ons team van enthousiaste IT professionals bedienen wij zo’n 150 klanten met ruim 800 devices. Onze dienstverlening is onder te verdelen in 3 pijlers: Managed Services, Cloud/datacenter diensten en Voip diensten. Met deze 3 pijlers kunnen wij onze klanten in het gehele spectrum van kantoorautomatisering voorzien van onze diensten zodat wij als één aanspreekpunt kunnen fungeren.

Spreekt bovenstaande functie je aan? Reageer dan snel en overtuig ons met jouw cv en motivatie. Je sollicitatie kun je richten aan m.vandenheuvel@roma.nl